Замовляючи товари чи послуги через мережу Інтернет, перевіряйте відгуки про товар та якість обслуговування – їх відсутність, незначна кількість, чи одноманітність має вас насторожити. Якщо робите перше замовлення у продавця і не впевнені у його порядності, утримайтеся від передоплати – здійснюйте розрахунок лише після отримання товару.
Продаючи речі через Інтренет, не здійснюйте на прохання покупця жодних дій із власною карткою у банкоматі (терміналі). Якщо доводиться розміщувати номер картки в Інтернеті, не вказуйте номер вашого мобільного, який прив’язаний до картки. Для цього заведіть окремий номер.
У телефонній розмові незнайомці представляються працівниками служби безпеки банку, повідомляють про заблокування картки, або незаконне зняття грошей з рахунку. Під таким приводом дізнаються реквізити картки, за допомогою чого в подальшому викрадають кошти з чужого рахунку.
Нікому не повідомляйте дані банківської картки – номер, термін дії, тризначний код безпеки зі зворотного боку та банківські 8М8-паролі, адже це дає можливість шахраю без вашого відома здійснювати грошові операції через мережу Інтернет. Якщо підозрюєте, що маєте справу з шахраями, варто одразу перервати телефонну розмову, та зателефонувати на «гарячу» лінію вашого банку, який вказаний на звороті картки. Чим швидше ви це зробите, тим менше шансів у аферистів збагатитися за ваш рахунок.
Не реагуйте на дзвінки від осіб, які вимагають грошей за «владнання проблем», повідомляють неправдиві відомості стосовно близьких, які потрапили до поліції чи в заклади охорони здоров’я. Не піддавайтесь емоціям, не перераховуйте гроші. Обов’язково перетелефонуйте на номер родича, який нібито потрапив у біду – так ви переконаєтесь, що дзвінок не має до нього жодного стосунку.
У разі виникнення в громадян підозри про вчинення відносно них шахрайських дій – негайно звертайтеся до оперативного чергового ВП №1 Вараського РВП за телефоном: 068-853-53-91.